Våldtäkt

Det är synd att vissa skapar onödigt motstånd mot feminism genom att generalisera ”den andra sidan” till en och samma gråa massa. Det är synd att såna som jag ska känna det som att vi placeras i samma grupp med idioterna som säger ”skyll dig själv om du bar kort kjol” när vi t.ex. vill möta dem vi bryr oss om vid tunnelbanan så att de slipper gå hem ensamma sent på natten. Jag tycker det går att skilja från skuldbeläggningen av offret, och jag tycker det är viktigt att göra det. En kvinna som är försiktig ska inte behöva känna skuld om det råkar hända något.

Att placeras allra längst ut på kanten av den andra sidan, tillsammans med alla mansgrisar, är något som nästan alltid händer mig så fort jag inte håller med om allt till 100%. Det gör att jag slutar yttra mig om feministiska frågor, även om jag håller med till 90% och skulle dra diskursen åt rätt håll. Att många av mittenmassan känner som jag tror jag är feminismens största problem.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

