Homovänner

Jag vet inte hur många gånger jag fått veta att vänner/bekanta är homo- eller bisexuella, långt efter att jag lärde känna dem. Jag antar att ett progressivt samhälle inte i första hand definieras av att vetskap följt av accepterande, utan av att det helt enkelt inte är en stor grej som står ut. Att man inte riktigt vet hur många homo- och bisexuella man känner, eftersom det varken döljs eller uppmärksammas.

Eller så är det bara jag som är väldigt flummig och ouppmärksam.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Homovänner

  1. WysiWyg skriver:

    Jag hade exakt samma upplevelse för bara några veckor sedan! Satt och snackade med en (manlig) polare och han berättar en historia från sitt förflutna och nämner att han hade en pojkvän. Jag hajade till lite, men insåg att det inte ändrade något.

Kommentera

