Flaggan

Såg en facebookgrupp. ”Om den svenska flaggan kränker dig så kan jag hjälpa dig att packa.” Rolig grupp. För det finns ju folk som blir kränkta av den svenska flaggan. Jag lovar. Det kanske låter helt fucking jävla batshit insane, men det händer. Så mycket att en grupp om det får över 100 000 likes. Det är precis som den vida utspridda svenskfientligheten, som gjort svenskar till en förtryckt minoritet här i vårt eget land. Tror ni mig inte? Låt mig berätta vad som hände mig när jag var liten.

En gång… När jag var en sådär 10 år gammal. Jag satt med en kompis i mitt rum och spelade Super Mario Bros All-Stars till Super Nintendo. Plötsligt kom den svenska flaggan in i rummet. Den slog sig ned bredvid mig. Stämningen blev mycket spänd och obehaglig. Efter ett tag tog den svenska flaggan handkontrollen ur mina händer. Jag vågade inte protestera. Min vän tittade på mig, och sa sedan att han måste gå hem och äta. ”Din jävla fega fitta”, sa den svenska flaggan. Jag lyfte försiktigt upp min väns handkontroll från golvet. Den svenska flaggan slog den ur mina händer. Vi stirrade på varandra i vad som kändes som en evighet. Sedan spottade den svenska flaggan mig i ansiktet, och gick därifrån.

Jag har aldrig blivit så kränkt i hela mitt liv.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

