Moskéer

En barndomsvän (som jag inte vet om jag vill ha kvar på facebook) gillade en länk.

Gabriella Z posted to NEJ TACK ! Till moské i Sverige
Jag är inte rasist,

När texten börjar så vet man att det kommer droppas rasism.

nazist eller patriot. Jag är svensk! Jag bor i Sverige, jag gillar uttrycket lagom och jag dricker mellanmjölk. Jag gillar att fira jul med min familj för att det är tradition, jag gillar påsk, midsommar och jag tycker även att ”Du gamla du fria” är väldigt vacker, speciellt i sportsammanhang.

Alright. Inget fel med det.

Jag är kristen men inte troende.

Vänta… VAD? Jag tror inte du vet vad det innebär att vara kristen. Du MÅSTE acceptera Jesus Kristus som din frälsare om du ska vara kristen. Det finns INGA andra sätt. Det är som att säga att du är vegetarian men inte äter något annat än kött. Du är något annat än kristen om du inte är troende. Sorry.

Jag visar respekt för människor som respekterar mig och mina åsikter.

Fint. Sån är dock inte jag. Vissa åsikter och personer är för svåra att respektera.

Jag vill kunna säga att jag tycker inte att det är prio ett att bygga moskéer i Sverige utan att få massa understimulerade vänsterfolk efter mig, utan att bli kallad rasist osv.

Ne ne ne ne ne ne ne ne, sorry. Det funkar inte så. Du kan inte åkalla immunitet mot kritik. Säger du saker kommer folk svara. Så har det alltid varit, kommer alltid vara. Det måste du som vuxen kvinna kunna tåla. Det är så det funkar i ett öppet samhälle.

Jag har rätt att ha mina åsikter likaväl som att ni gillar olika.

Ingen försöker ta den rätten från dig. Att ifrågasätta din åsikt är inte att ifrågasätta din rätt till att ha den åsikten.

Men skillnaden mellan oss är att jag är trevlig och kan föra en diskussion på ett vuxet sätt.

Vänta… hur ska du kunna föra diskussioner när ingen får ifrågasätta dig?

Sen de som säger att svenskar är mesiga och inte vågar säga ifrån, det går inte att säga ifrån för man får inte.

MAN FÅR INTE! Det råder vänsterfascism här i Sverige. Man FÅR inte säga ifrån! En dag kanske vi har ett parti i riksdagen som helt och hållet baseras på att säga ifrån när det kommer till moskéer och invandring, men tills dess FÅR vi inte säga ifrån. Det är emot lagen. WHÄÄÄÄH WHÄÄÄÄH WHÄÄÄÄH.

Vi får säga vad vi vill så länge vi säger rätt saker. Att vara emot moskébyggen klassas inte som rätt sak att säga. Men ni som vill bygga moskéer kan ju göra det för era egna pengar, jag vill att mina skattepengar går till viktigare saker.

Om skattepengar verkligen går till att bygga moskéer, är jag som liberal vänstertomte faktiskt helt på din sida. Källa på att det verkligen sker? För jag tycker inte NÅGRA religiösa byggnader ska finansieras av statliga pengar. Det gäller moskéer, kyrkor, synagogor och tempel. Men kyrkor har du väl inga problem med, eller?

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Moskéer

  1. T skriver:

    jo det är en ganska mysig sovhörna kram

  2. Ella skriver:

    Hej på dig, Tommy!

    Jättetråkigt att din barndomsvän valde att gilla mitt extremt seriösa inlägg som jag skrivit i en väldigt seriös facebookgrupp.

    Det som det här inlägget handlade om från början var att skapa lite rabalder genom att skriva ihop lite ”starka” argument man läst och hört genom åren. Jag lyckades rätt bra faktiskt då jag fick väldigt många trevliga mail om hur mycket jag förtjänar att dö osv.

    Men nog om det …

    Jag skulle uppskatta om du kunde vara så vänlig att ta bort mitt namn eftersom vi inte känner varann. Så mitt namn behöver faktiskt inte vara offentligt på din blogg. Tack på för hand och lycka till med nudlarna!

    • Hej, Gabriella! Jag har tagit bort ditt namn nu. Inte för att jag måste, utan för att det hör till god ton. Men tänk på vad du lägger ut under ditt namn i framtiden, för det finns många som inte bryr sig om att hålla god ton. Därför är det bra att alltid kunna stå för det man postar offentligt med sitt eget namn och bild av sig själv. Även om man bara vill skapa lite rabalder.

  3. Ruben skriver:

    ”När texten börjar så vet man att det kommer droppas rasism.”

    Ge ett exempel, Tommy!
    En normalt funtad människa ser inte ett enda rasistiskt i Gabriellas inlägg.

    ”Jag tror inte du vet vad det innebär att vara kristen. Du MÅSTE acceptera Jesus Kristus som din frälsare om du ska vara kristen. Det finns INGA andra sätt.”

    Att va född, uppvuxen och uppfostrad enligt kristna värderingar gör att man likt förbannat kan vara kristen. Döpt, konfirmerad etc. Seder och bruk.

    Hon har heller aldrig åkallat någon immunitet mot kritik som du verkar påstå. Heller inte sagt att någon inte får ifrågasätta hennes mening.
    Däremot påtalar hon frustrationen över att bli kallad för rasist så fort man kritiserar någon som handlar om Islam. Även att sk understimulerade Vänstermänniskor har tndensen att hota och förfölja sk. oliktänkande. Det är som du så fint kallar det ”vänsterfascism”.

    • Ett exempel på vad?
      Du menar en förklaring?
      För att det postas i en facebookgrupp med folk som antingen är rasister eller emot religionsfrihet. Och när en person känner sig tvungen att inleda med ”jag är inte rasist”, kommer det följas av något rasistisk.

      Att ”likt förbannat kunna vara kristen” och att faktiskt vara kristen är två olika saker. Och så länge vi har kräftskiva här i Sverige så lyssnar vi inte så mycket till ”kristna värderingar”, eftersom Bibeln säger ajabaja om skaldjur. Vi stenar heller inte homosexuella, folk som jobbar på söndagar, eller barn som är spydiga mot sina föräldrar.

      Jag har inte sagt att hon kräver immunitet. Jag har sagt att ingen försöker ta ifrån henne rätten till en åsikt. Jag har för övrigt kritiserat islam massvis av gånger, utan att en enda gång kallas rasist. Kanske för att jag inte väljer ut en specifik religion och har annorlunda regler för den jämfört med andra religioner.

Kommentera

