The Dark Knight Rises

Jag tycker andra filmen är bra, men inte så jättebra som de flesta andra. Den här var liksom, okej. Svårt att säga något utan att spoila egentligen. Jag ser tvåan och trean lite som jag ser Mass Effect 2 och 3. Tvåorna känns mer intima och personliga, och fokuserar mer på individernas relationer och öden medan treorna höjer insatserna så mycket att jag blir distansierad till det som händer. Det är svårare att få mig att bry mig om en hel stad/helt universum än det är att få mig att bry mig när man fokuserar mer på individer.

Några saker som jag stör mig lite på. En onödig kyss när det är jättebråttom. En bomb med en timer. En liten twist på slutet som gör att filmen får lite samma problem som jag hade med slutet av Twilight Princess. Banes röst var dessutom otroligt inte skräckinjagande alls. Han lät som en 70-årig tysk docent. Sen har vi ju Batmans röst som alltid… skrattade när han började skrika ”WHERE IS IT?”, det kändes som en av YouTubes parodiscener från när han skriker ”WHERE IS HE?” åt Jokern. Sen önskar jag att de hade gjort mer med Bane. Tagit honom till nästa nivå så att säga.

Men en helt OK film med några riktigt mäktiga stunder.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

