Omvänt

Herregud, människor! Svarta som hatar vita är INTE OMVÄND RASISM! Det är helt vanlig rasism. Precis som en kvinna som våldtar en man inte är omvänd våldtäkt. Om ni MÅSTE kalla något för omvänd rasism så får ni väl kalla kvotering för omvänd rasism eller omvänd sexism. Men ni kommer låta korkade hur ni än använder den idiotiska termen.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Omvänt

  1. WysiWyg skriver:

    Omvänd rasism, borde inte det vara när man tycker ens egna ”ras” är sämre än andra? Lite som den där kisen från Malexander morden, han som var ”mörkhyad” men ändå nazist? Eller kanske ”bara” rasist. Något sådant.

    • Jag tycker nog mörkhyade nazister också är rasister.

      • WysiWyg skriver:

        Ja, jo, men blir det inte omvänt om man tycker att man är sämre snarare än att man tycker att man är bättre?

      • Man tycker en annan ras är sämre. Man ser människor som olika värda pga hudfärg. Tycker inte ens egen hudfärg spelar någon roll faktiskt.

      • WysiWyg skriver:

        I det läget, om man inte anser sig själv vara en del av ”rasen” som man tycker illa om, så är det såklart bara ”vanlig” rasism. Men i de fall, om de ens existerar, där man faktiskt anser SIG SJÄLV mindre värd pga sin ”ras”, då måste det väl vara omvänd rasism?

        Det var så länge sedan, så jag minns inte exakt (och jag orkar inte gräva upp det), men jag har ett vagt minne av att, som sagt, en av killarna i Malexander morden faktiskt rakt av uttryckte att han ansåg ”sin ras” vara sämre. Fast det behöver så klart inte innebära att han på en något djupare nivå anser sig vara en del av ”sin ras”.

        Det visar också på vad som faktiskt är drivkraften bakom många av dessa grupper; en önskan att vara en del av ”gänget”, åt helvete med vad som krävs för att få vara med.
        Det jag tycker ändå är det konstigaste är alla nazister/rasister som inte hade några problem med denna ”untermensh” att vara med i deras ”gäng”.

  2. Jag ser hur du tänker, men jag tycker det är som att säga att det är omvänd kärlek om man älskar sig själv. Tror inte ens jag skulle kalla det omvänd rasism om man höjer en viss ras som inte är ens egen till skyarna och tycker alla andra raser är jämlika. Så fort man lägger olika värdering på olika raser ser jag det som rasism.

Kommentera

