The Hulk

Såja. The Hulk från… 2010 (?)… är avklarad. Nu har vi sett alla filmer som är bundna till The Avengers. Redo och klara. The Hulk var väl helt OK. Underhållande actionscener. Men vet inte vad jag tycker om slutmonstret egentligen. Tycker han var mer intressant när han var lite Albert Wesker av sig. Men antar att det inte hade blivit lika spektakulärt. Sen insåg jag vilken begränsad skådis Liv Tyler är. Det är så lätt för henne att kliva utanför sina gränser. Extra tydligt när hon ställs mot en skådis som Edward Norton. Nej, en solid actionrulle med lagom mycket karaktärsdjup och inte alls mycket extramaterial som kändes onödigt. Komprimerat och fint. Som jag vill ha såna filmer.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till The Hulk

  1. Joly skriver:

    sv; tänker inte ens svara på din lilla novell du skrev, reagerade mest på meningen ”Så fort en person som inte är vit gör något så straffas den personen extra mycket pga sin hudfärg. Som om vita svenskar har mer rätt att bete sig så”. För det första är jag själv inte svensk eller ”vit”. Jag är invandrare själv, och för det andra, vart säger jag att svenskar har rätt att bete sig så? Om svenska tjejer/killar skulle misshandlat en utländsk man skulle jag gjort precis likadant! Dessutom tycker inte jag att blatte är ett nedlåtande ord, men det har blivit det för att människor säger det för ofta, precis om ordet bög och fitta.

    Så du kanske ska ta reda på liiiite mer innan du sätter dig och skriver värsta talet till mig.

    • Haha! Snyggt försök. Men om du ska ljuga om att du inte är vit ska du kanske först och främst se till att det inte finns massor av bilder av dig där du uppenbarligen är riktigt vit och riktigt blond.

      Om personernas hudfärg inte hade spelat någon roll för dig skulle du inte ha lagt fokus på det som du gjorde.

      Vad du tycker blatte är bär ingen vikt, då du inte är en blatte. Precis som jag inte har någon rätt att tala om för homosexuella eller kvinnor vad som är och inte är nedvärderande benämningar för dem.

      Lär dig dessutom vad en novell är för något.
      Och lär dig vad ”jag tänker inte ens svara” betyder.

  2. Dessutom är det ganska patetiskt av dig att inte låta min kommentar ligga uppe. Jag låter din kommentar ligga uppe på min blogg, för jag är inte rädd för att bemöta kritik och delta i en öppen diskussion.

Kommentera

