Tvåfrontskrig

Ibland är det jobbigt att befinna sig i den rationella mitten, eftersom det är ett tvåfrontskrig mot båda sidorna av det extrema. Sverigedemokraterna är på dig för att du inte hatar muslimer och inte älskar Sverige, och muslimerna är på dig för att du ändå kritiserar vissa kulturella inslag kring deras religion.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tvåfrontskrig

  1. WysiWyg skriver:

    Något specifikt du tänker på? Eller bara rent allmänt?

    • Finns många specifika fall, men just nu senast är det en diskussion jag har med en muslimsk kvinna angående niqab. Jag är för ett förbud, vilket gör att SD-väljarna idiotförklarar mig. Men jag är även emot niqab eftersom där finns inslag av tvång i vissa fall, vilket får muslimerna att idiotförklara mig. :p

Kommentera

