Filmer

Gomorra: Fuck vilken tråkig skitfilm. Förväntade mig en film i stil och klass med Tropa De Elite, men fick en osammanhängande gröt av ointressanta karaktärers ointressanta åtaganden. Det är extremt sällsynt att jag inte ser klart på filmer, men det här var ett sånt fall. Jag förstår verkligen inte hur den kunnat få så svinbra recensioner, och lär väl bli tvungen att göra ett till försök sen.

The Grey: Fick vad jag förväntade mig. Liam Neeson är badass och folk blir dödade av vargar. Vet inte riktigt vad jag tycker om kontrasten mellan de väldigt realistiska männen och de något orealistiska vargarna. Hade gärna sett lite mer säregna och etablerade karaktärer. Det var egentligen bara ”Liam Neeson med en liten grupp män som pga skägg och massa kläder ser likadana ut”. Slutet var dock riktigt, riktigt bra. Trodde det skulle bli ett slut i stil med Predator 2, men det blev egentligen bättre.

The Muppets: Första halva av filmen var väl så där. Typiskt exempel på ”meh”. Kunde varit mycket bättre skriven, med lite kvickare och vitsigare humor. Om man hade gått lite mer självironisk meta, kanske. Sista tredjedelen blev bättre, men det som gjorde filmen underhållande var egentligen alla cameos. Därför önskar jag att man hade gått All Out med dem, och haft typ dubbelt så många. Jag älskar cameos. :p

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

