Hår

Läste ett inlägg av Felicia Ohly. Jag tror hon helt missat att även kvinnor (ja, jag säger kvinnor, inte tjejer) har ytliga preferenser. Även kvinnor tycker vissa naturliga egenskaper hos män är äckliga. Hur många gånger har inte män med håriga ryggar hånats? Eller skalliga, korta, feta män? Män utan bil? ”Kläderna gör mannen”? Varför är inte det här maktrelaterat i så fall? Jojo, det är bara kvinnor som lever förtryckta under samhällets ideal.

Så länge kvinnor inte blir attackerade på gatan för att de har håriga armhålor har jag extremt svårt att bry mig alls.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hår

  1. Erik skriver:

    Jamen vadå, män är ju inte förtryckta! vi är ju starka och sådär så vi kan ju taaaa sånt där, ju, var en man för fan!

    (obs, ironi).

    Könsrollernas ideal måste tas itu med från båda håll.

  2. Erik skriver:

    (Fint att du har återupptagit bloggen igen, äntligen får jag läsa lite vardagsgnäll över sånt som jag sitter och gnäller om för mig själv igen)

Kommentera

