Armhålor

Såg den här bilden på facebook, men texten ”min fucking kropp, mitt fucking val”.

I USA debatterar man just nu hett om vare sig kvinnor ska ha fri tillgång till abort och p-piller. Meanwhile in Sweden, ”det är min kropp och mitt val” om att inte raka sig under armarna.

Ja, det är ditt ”fucking” val. Jag står här och hejar på dig, och är all for it. Men låt oss inte agera som att någon på allvar försökt ta det valet ifrån dig.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Armhålor

  1. savaism skriver:

    hahaha amen. rolig blogg

Kommentera

