Mullig

Nu blev jag lite förbannad på riktigt.
Den populäraste bilden på Helgon är just nu den här:

Och vad kallar hon sig själv på bilden? Mullig. Bilden heter ”kort och mullig”.
Och när jag såg det gick ”FUCK YOU”-mätaren i taket för mig.

Så jag skrev ett meddelande till henne, där jag försökte vara så lite otrevlig som möjligt.

”Jag tycker tjejer som inte är mulliga kan sluta kalla sig mulliga. Inte bara för att det är skittöntigt och ser ut som att ni söker bekräftelse eftersom ni räknar med att folk ska säga ‘näää, du är ju smaaaal’. Men mest för att det är som att pissa i ansiktet på tjejer som verkligen är mulliga, och förskjuta definitionen mellan mullig och tjock.

Det är säkert något du inte kommer gilla att höra, och du kommer säkert inte ta till dig vad jag säger eller ens reflektera över det. Du kommer förmodligen bara avfärda det och på sin höjd svara något i stil med ”jag får tycka vad jag vill, det är min åsikt”. Men om du är en bra människa kommer du tänka en sekund över vad som händer med samhället när smala tjejer börjar kalla sig själva mulliga.”

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mullig

Kommentera

