Tillgodokort

Idag handlade vi vinterkläder. När vi stod i kön till kassan kom en kille och förklarade att han hade ett tillgodokort för butiken, men att han behövde pengarna. Han föreslog att vi betalade våra saker med tillgodokortet, och att vi sedan skulle ge honom kontanter. Tillgodokortet hade 800kr, och han föreslog att vi skulle ge honom 600kr i kontanter sedan. Lät som en bra idé, tänkte jag. Så vi körde på det.

Vi köpte kläderna med hans tillgodokort, och hämtade sedan ut 700kr som vi gav till honom (för man ska vara snäll mot fattiga studenter). Då fick han sitt tillgodokort i kontanter, och vi tjänade 100kr. Win win! På väg till bankomaten sa han att han frågade oss för vi såg ärliga ut, och att andra tackat nej och tyckt han var skum. Tydligen är ovårdat, orakat och luvtröja = ärlig.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tillgodokort

  1. WysiWyg skriver:

    Så det är DÄRFÖR som ”alla” alltid frågar mig om vägbeskrivning. Även om jag gått från ”orakad” till ”uteliggar-skägg” så passar jag rätt så bra in på den beskrivningen, iaf under de varmare månaderna. 😉

    Min första tanke när du skrev ditt inlägg var att nu blev han blåst på en massa pengar här, köpte ett presentkort som inte var äkta, men som du beskriver det så tog du ingen risk. Så jag förstår inte varför ingen annan nappade på det.

    JAG skulle inte nappat på det, men det har mer att göra med att jag inte gillar att prata med främlingar.

    Hej förresten. 😉

Kommentera

