Högupplöst

I dagarna har jag befunnit mig på Gamex. I Webbhallens avdelning såg jag en TV på ungefär 28″ eller något spela upp filmen Avatar i bluray-format. Jag gillar högupplöst film, men det finns en gräns för vad jag tycker är snyggt. När upplösningen och bilduppdateringen är för höga tycker jag den där filmkänslan går förlorad. Det ser för rent ut, på något vis. Det såg mer ut som en tv-serie än en film.

Jag vet inte riktigt vad det är, men det känns som att det är något sorts filmfilter som saknas som ett lager över bilden. Jag vill ha det lite mer gritty, och gillar inte när det ser ut för mycket som verkligheten. Jag tycker oftast att både film och spel är snyggare än verkligheten, och tycker allt för högupplöst film förstör den känslan.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

