Förklara

Konservativa människor verkar hata att prata med sina barn. Under Occupy Wallstreet-protesterna var den en gubbe som sjöng ”FUCK THE USA”, och när FOX News visade det klippet sa de att de tyckte synd om föräldrarna som var tvungna att förklara det där för sina barn.

Det är något jag ofta hör från konservativa. ”Hur ska jag förklara för mitt lilla barn att hans klasskompis har två pappor?” Som om de bävar inför att behöva ha en någorlunda djup konversation med sina ungar. Inte vet jag, förklara det på samma sätt som du förklarar att en man blev uppspikad på ett kors för att vi alla är stygga människor.

Jag tror ungen klarar av att höra ordet fuck eller få veta om homosexualitet utan att huvudet exploderar.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

