Stirra

Idag på väg hem satt en lite halvsöt tjej ganska långt bort i samma vagn. Så jag beslutade mig för att stirra på henne, eftersom jag inte hade någon underhållning med mig på resan.

Till slut märkte hon att jag stirrade på henne. Men jag slutade inte stirra när hon tittade bort mot mig, utan fortsatte. Efter ett tag började hon stirra tillbaka. Vi hade ögonkontakt i säkert 5 sekunder. Kändes som 15, men var säkert bara 5. Sen gav hon upp och tittade bort, så jag vann.

Sen slutade jag stirra ett tag, men när jag bestämde mig för att börja igen så var hon plötsligt på väg mot mig, bara tre meter bort med blicken fäst på mig. Jag måste sett ut som ett skräckslaget rådjur i strålkastarljus. Trodde bara hon skulle av först, men hon gick förbi två utgångar bara för att ställa sig vid utgången bredvid mig. Hon ville nog bara jävlas. Och det funkade.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

