Tatueringar

Det är sant. Jag tappade upp emot 40 IQ-poäng när jag skaffade min triforce på armen. Nu använder jag ord som ”giftolog”, och säger ”enligt utsago” i stället för att ange relevanta källor för mina ointelligenta påståenden.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tatueringar

  1. WysiWyg skriver:

    Jag tolkade faktiskt ”enligt utsago” som att det är något skribenten själv påstod. 😉

    Har du verkligen en triforce på armen!? Geek-cred om du har!

  2. Fast brukar man inte säga ”enligt egen utsago” då?
    Och absolut: http://zeldasverige.se/phpbb/download/file.php?avatar=89_1310120725.jpg

    • WysiWyg skriver:

      1. Är inte ”enligt egen utsago” något man säger när man refererar till någon annan? ”Herr X har enligt egen utsago gått ner i vikt” t.ex?

      2. Jag inser nu att det förmodligen inte finns något uttryck i svenskan för att enkelt referera till sig själv på det sätt som jag först tolkade det som.

      3. *bows down to the master* (tatueringen)

Kommentera

