Politik

Hur mycket jag än försöker har jag enormt svårt att bry mig om svensk politik. Jag bryr mig inte om Juholts bostadsbidrag ur ett politiskt perspektiv. Jag bryr mig inte om att S och Vp bojkottar en debatt. Och jag bryr mig inte när alliansen vinner valet. Frågorna som svensk politik berör är oftast alldeles för små.

Däremot vill jag veta vem den unga lilla tjejen som satt i SVT:s morgonsoffa och fetdissade Juholt är. Hon såg ut som en 17-årig modebloggare men pratade som en 40-årig politiker. It’s hot.

UPPDATERING:
Elaine Bergqvist, var det. Nu när jag ser reprisen utan suddiga nyöppnade ögon direkt från sängen ser hon inte alls lika ung ut.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

