Barnporr

Så kan det gå när man surfar Reddits mörka skrymslen. Och nej, jag surfade inte efter barnporr. I så fall skulle jag knappast tycka det här var en rolig grej, och posta det på min blogg.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Barnporr

  1. WysiWyg skriver:

    Så vad var det som du försökte titta på då? Jag är alltid nyfiken på vad som klassas som barnporr, eftersom det så sällan är vad folk normalt sett tänker på när det hör ordet ”barnporr”.

    Min favorit är Australien där en bild kan räknas som barnporr om kvinnan har små bröst, oavsett hennes ålder. *suck*

  2. Jag klickade en länk på Reddit, så jag vet inte exakt vad det var jag skulle skickas till. Adressen var motherless.com i alla fall, och länkar till den finns även på sajter som Flashback och andra ”mainstreamforum”. Så förmodligen är det ett sånt där petigt gränsfall.

  3. WysiWyg skriver:

    Har inte kikat allt för mycket, men det skulle inte förvåna mig om några av personerna är under 18. Däremot ser jag inget som ens avlägset kan räknas som ett ”dokumenterat övergrepp”.

    Det jag dock älskade var deras lilla ”disclaimer”;

    ”Welcome to a moral free zone! All content posted to this site is user contributed. The admins are here to monitor and filter the content that gets uploaded. If you want to blame someone for the content on this site, blame the people of the world, not us. ”

    Ehm, om de håller på och filtrerar så innebär väl det att de också bestämmer vad som visas? Nåväl.

Kommentera

