Obildad idiot

Så enligt nya regler är mina betyg från gymnasiets A-kurser plötsligt ogiltiga. Och enligt nya regler får jag heller inte läsa om dem. Vilket innebär att jag måste skriva ”prövning” för varje ämne. Jag måste undervisa mig själv, och varje ”prövning” kommer kosta mig 500kr — utan CSN-stöd.

Med andra ord: De tog bort mina betyg, och nu måste jag betala minst 1500kr för att få dem tillbaka. Det enda positiva med den här soppan är att jag åtminstone kan höja betygen.

Det här inlägget postades i Laserstrålar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Obildad idiot

  1. Vafan? Nu får du förklara lite mer här, varför är inte A-kurser giltiga längre? Vad har du läst egentligen?

  2. Om du inte har slutbetyg i gymnasiet är dina betyg bara giltiga i 8 år. Jag hade Naturkunskap A kvar (jag hade dock redan betyg i Naturkunskap B). Därför hade jag inte slutbetyg, och därför gick betygen ut efter 8 år.

Kommentera

